Een week in Amerika:)!!! - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu Een week in Amerika:)!!! - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu

Een week in Amerika:)!!!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 September 2014 | Verenigde Staten, Pennsylvania

Beste allemaal,

Ik wou jullie laten weten dat ik een goede reis heb gehad, lang wachten en reizen maar het is het allemaal waard. Maandag vertrok mijn vliegtuig zoals jullie weten om 11:35, Ik nam afscheid op Schiphol van mijn moeder, vader, Oma en mijn nicht ( was een leuke surprise Chloe;)). Het was fijn dat ze er waren en goed afscheid heb kunnen nemen voor een jaartje. Daarna vloog ik met de Britisch airways naar Londen Heathrow, 2 exchange studenten die ook naar Amerika gingen die vlogen met me mee. In londen hadden we 1uur overstap tijd om door de security te gaan en de vlucht te halen, dat was heel apart want we gingen met een trein naar een gate toe, zo groot is de airport Londen Heathrow en vanaf Londen vloog ik met 1 exchange student verder naar de airport JFK New York. En ik moest daar 8 uur wachten in een Hilton hotel in een lobby vanwege dat er meerdere exchange studenten van heel het land komen naar Amerika om naar Pittsburgh te gaan met de bus en de bus ging daarna door naar Cleveland vanwege dat daar ook veel studenten naartoe gingen. De bus reis duurde 8 a 9 uur.

We arriveerde toen in Pittsburgh een kamp van de organisatie om daar 9 a 12 uur ongeveer te verblijven en regels en een soort oriëntatie te volgen en wachten tot dat we werden opgehaald door onze hostfamily. Iedereen was zo excited en we konden niet slapen vanwege dat we geen bedden hadden en we waren te excited maar we kregen een douche en daar waren we zo onwijs blij mee na ongeveer 2 dagen niet geslapen en gedoucht te hebben. Op de kamp we leerden de exchange student kennen en het was gezellig. Op 9 September haalde me hostmother me op met mijn hostbrother ik was heel blij maar ook heel moe, we gingen uiteten in een leuk restaurantje en had gelijk een blunder gemaakt want er stond op de menu half hamburger maar ik als nederlander dacht natuurlijk een halve sandwich weet het niet helemaal zeker meer maar het was een kleine sandwich voor mij een grote omdat ik al goed verwend was op de kamp en in het vliegtuig en hotel met het eten dus ik was goed vol maar het was gezellig.

In de avond ontmoeten ik mijn Hostsisther en de volgende dag mijn hostfather ze zijn allemaal echt heel aardig. Daarna sliep ik rond 22:00 uur denk ik of iets laten en sliep ik tot 10:00 in de ochtend en maakte ik me klaar om mijn lessen te kiezen en heb leuke vakken maar ze zijn niet heel moeilijk alleen het verstaan van het engels maakte het moeilijk voor mij maar het gaat goed met mijn engels en iedereen helpt me hier in school of mijn hostfamily en mensen om me heen hier. MIjn eerste schooldag was 11 september deze dagen ben Ik naar een Baseball game geweest met Trevor mijn Hostbrother dat was super leuk!:) en derest van de dagen heb ik de familie van mijn Hostfamily ontmoet en ze zijn heel aardig en grappig en het is een hele grote familie. Ik ga de volgende semester sporten hopelijk kan ik in een team van basketball op de highschool komen en heb gym gekozen en deze semester ga ik meer tijd met mijn hostfamily besteden en Amerika bezichtigen:) Op school zijn super aardige studenten iedereen kent jou maar jij kent ze niet heel grappig is dat. Heb het heel erg naar mijn zin hier, ik ben blij dat ik dit heb gedaan en het avondtuur te gemoed ga.

Ik hoop dat jullie hier een beetje op de hoogte bent gehouden, heb nog veel meer gedaan zoals naar feesten gaan van de familie wat ook heel gezellig en leuk was:).

Dankjullie wel voor mijn blog te lezen. Ik probeer het een beetje bij te houden 1 keer in de 2 weken probeer ik het te doen. En sorry voor de spelling fouten want te computer staat op English hij verbeterd veel in het Engels.
(DE FOTO'S VOLGEN NOG!!)

Sorry That this story not in English is but maybe the next time because this is a long story and I have not really so much time for that;). But the important thing from this story is that I have a really nice time here.

'It's not a goodbye but a see you later'

Liefs Nienke.

  • 16 September 2014 - 22:21

    Rita Pollen:

    Lieve Nienke, wat een enerverende week. Je hebt het vast nog nooit zo druk gehad! Word je 's morgens met de schoolbus opgehaald en ook weer thuis gebracht? Eet je op school? Slaap je goed? Heb je vaste klasgenoten? Welke vakken heb je gekozen? We zijn zaterdagavond naar de voorstelling met Nadia en Naomi geweest. Het was heel mooi. Je nichtjes kunnen mooi zingen, dansen en toneelspelen. Ik zat naast je vader tijdens de voorstelling. Erg gezellig. Anouk, Chloe, Olivier, David, Rozemarijn, Donald en Esther Op dit moment (dinsdag) is het hier lekker warm weer. Ton en ik hebben een fietstochtje gemaakt. Zijn daar fietsen? Hoe is de omgeving? Is het een vlak landschap, of heuvelachtig? Leuk om zo contact te hebben. Liefs, oma.

  • 16 September 2014 - 22:22

    Petra:

    Nienke, wat een leuk verslag. Zo kan ik een beetje mee genieten wat jij allemaal mee maakt. Nou van de week dus BB en wie weet kan je mee doen in het team. Succes en is ook wel fijn om te sporten denk ik. Heb je al een school tenue? liefs mama

  • 19 September 2014 - 13:01

    Anouk:

    Wow!! Wat interessant allemaal!! Ik vind het echt Zó stoer, dat je helemaal in je eentje dit avontuur aangaat! Leuk om allemaal te lezen, kunnen wij het hier ook een beetje meemaken.. Met je Engels komt het wel goed. De beste manier is om een taal in het land zelf te leren, dusss straks bel ik jou op om dingen voor me te vertalen

  • 26 September 2014 - 15:03

    Cilia En Leo:

    Ha die Nienke,

    Wat schrijf je leuk en enthousiast over je eerste week. Intussen is er al weer meer tijd verstreken en zul je vast al weer veel hebben mee gemaakt. Erg fijn dat je je zo thuis voelt bij je hostfamilie en op school. Het lijkt me wel een hele uitdaging om de hele dag alles in het Engels te moeten doen. Natuurlijk is dat wel de beste manier om een taal te leren spreken en verstaan. Ik wed dat het nu al beter gaat dan toen je net aan kwam. En over een jaar ... dan moet je echt weer wennen aan het Nederlands.
    Hoe gaat het intussen op school? Wat zijn de verschillen met hier? Wat valt je zo al nog meer op aan het leven daar? Ik vind het heel leuk om dat allemaal van je te horen.
    Nou Nienke, geniet weer van alles wat op je pad komt. Wij kijken al weer uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groeten, Cilia en Leo

  • 28 September 2014 - 20:46

    Marjolijn:

    Ha die Nienke,

    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Zie allerlei foto's van je op Facebook en het lijkt er op dat je geniet. Ik heb je een mail geschreven via hotmail.
    Dappere Nienke, doe de groeten aan de kippen....
    Liefs, majo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pennsylvania

Nienke

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3926

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: