26 days in America:)! - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu 26 days in America:)! - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu

26 days in America:)!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Pennsylvania

Hi everyone,

This is my first travel report in English.
I'm 26 days now here in America and I like it very much here.
And have a nice family they do a lot with me: I went to Pittsburgh (City in Pennsylvania) with my sister, brother, cousin and a friend of her. They showed me Pittsburgh and its was beautiful and nice. I went with my brother to 2 games from baseball (pirates) in Pittsburgh and with family it was fun, I catch the ball (entertainment ball), it is the beautiful stadium. I went with my dad to his hobby drag race and it was really the Same as in the movies, it was nice. I went after a day school to Pennsylvania Dutch (army's people), it was interesting they speak no Dutch but Germany- English (just English but with a accent) and they were old clothes and they don't use electric.
and we did more:)
I went to the AFS camp in Erie Lake, it was nice to meet another exchange students, I was the only Exchange student from the Netherlands there.

I have a very big school (Butler senior high-school), with a lot of students. At my school they are 2 another exchange students 1 from Thailand and 1 from Poland. I practice with the basketball team from school in November is the try-outs, and then I can come in the varsity team or junior team or just practice. I practice 4 time or 3 times per week now. It is a really good/heavy practice, I like it.
A lot of you ask of I really go in a school bus to school, the answer is yes in a school bus like in the movies:)

I like the food here my mom she cooks good, sometimes we going out to eat that is also nice. I like until now every food what I had here.

With the English it is goes okay I will learn it. A lot of people say here that my English is good because I'm not so long her and I speak a normal conversation with them, when I heard that I was surprised but it's better than I thought my English now then before I arrived here.

The weather was really nice when I arrived it was a lot of sun. Now it's going to change to raining but here you have a lot of trees and the color change beautiful in colors like red and yellow, brown, green. The snow is coming soon they say it here. It's a little bit cold at this moment but not really.

I like it here so much that I thought what goes the time fast.

I promised you that I have the picture this time and yes I have it.
you can see it by "foto's" at my site.
I hope you can understand this blog and you like it.

The next story is maybe about 2 weeks.

bye bye,

Nienke

  • 04 Oktober 2014 - 20:52

    Rita Pollen:

    Lieve Nienke, leuk dat er weer een mail van je is.! Je moeder is ook bij de Amish People geweest. Daar heeft ze toen veel over verteld. Ik denk, dat er veel toeristen komen. Je schrijft al aardig goed Engels, eigenlijk zou ik je nu in het Engels moeten schrijven, maar ik oefen niet zo veel meer. Je hebt het enorm getroffen met je gastgezin. Jij past er goed bij. Ga je met plezier naar school? Is de Amerikaanse geschiedenis een moeilijk vak? Nou, basketballen, dat kan je wel. Goed dat je straks in een team kan spelen. En dat trainen is natuurlijk geweldig. Het lijkt me spannend om in een schoolteam te spelen. Nadia zit nu in Amsterdam op school. Ze doet rechten op HBO niveau. Ze moet veel leren, maar daar heeft ze geen sport, geen Engels en ook geen Spaans, dat had ze zo graag willen leren. Ik heb Petra en Donald gezien op de verjaardag van Chloé. Donald is enthousiast over zijn opleiding. Hij wil graag eens een keer op een cruiseschip. Dat lijkt hem geweldig. Het feestje van Chloé was gezellig. Leuk om de familie bij elkaar te zien. Het weer was hier prachtig, maar nu gaat het hier veranderen. Het is ook al oktober. Kom je overdag ook buiten? Of ben je hele dagen in school? Geniet van je Amerika-tijd. Groeten aan je gastfamilie, liefs Oma.

  • 05 Oktober 2014 - 18:29

    Leo:

    Hi Nienke,

    Sounds like you're having a great time. Keep up the good work and enjoy!

    Best wishes,

    Leo

  • 05 Oktober 2014 - 21:14

    Petra Hamberg:

    Nienke wat geniet ik van je verhaal en wat een bijzonder he! Mickey vindt dit ook want ze zit met haar hoofd op het toetsenbord. Mag niet typen van haar. Ik ben ook bij de Amish geweest. Heb dit altijd zeer bijzonder gevonden. Je moet het zien van dichtbij. Ik heb thuis nog souveniers van deze mensen. Gaat inderdaad best snel hè.Leuke foto's van Pitsburg lijkt mij een zeer mooie stad modern. En leuk dat je mag BB. Maar doe je mee met de seniors of junioren? Of weet je het nog niet. Heerlijk dat je kunt sporten! Wij hebben afgelopen vrijdag studenten op bezoek gehad die een jaar in Nederland verblijven. Brazilië, China, USA, Italië, Argentinië. Leuk gezelschap.
    Meisje uit USA vertelde dat ze hier een stuk rustiger is dan thuis. Dat ze dit moeilijk vond dat ze zichzelf niet kan zijn. Ze spreekt al wat Nederlands. Is dat bij jou ook zo. Of gaat het je wat makkelijker af dan je dacht. Je schrijft al heel goed hoor. Complimenten. Ik kijk nu al weer uit naar je volgende blok. Fijn dat je het zo getroffen hebt met je host-family. Is het toch the best host mother ever! Dikke knuffel XXX

  • 05 Oktober 2014 - 21:51

    Bart:

    Dear Nienke, thanks for your story on your blog. I'm so happy for you that you enjoy your time there in the U.S.A.. Also very nice pictures of Pittsburgh, your friends and family and the amarican sports like baseball and Dragcar racing. I know you also enjoy the basketbal training and hope that you can play competition in a team soon. Like mam wrote we had an international team of exchange students at home and it was very nice. Non of them could talk allready dutch so they spoke English. Runtao was also with us, he looked good, was al littel bit quiet but played the tipically dutch cards game very well. I'll sent you some foto's of the evening by mail. Mickey is 100 % okay now.
    I'm very very proud that you manage your stay in U.S.A. and that you even get compiments for your English conversation. Well done!!!!
    Like mam I'm looking forward for your next contact but I can understand that you are very busy so please take your time for it.
    xxxx Dad


  • 06 Oktober 2014 - 13:24

    Maaike :

    Hi Nienke! Ik volg je blog met heel veel plezier, zo fijn om van op afstand een beetje mee te genieten met je. Veel complimenten voor je Engels! Denk vaak aan je en wat je nu allemaal meemaakt, wat een geweldige ervaring voor je! De foto's zijn echt prachtig en wat een leuke host-familie heb je getroffen. Je hebt gelijk dat het Engels vanzelf komt omdat je het elke dag in normale conversatie gebruikt. Doen is toch altijd het beste en vooral niet bang zijn om fouten te maken, dan gaat het gewoon vanzelf. Maar dat weet je zelf ook wel. En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wat zijn die herfstkleuren daar prachtig, hè. Dat is echt genieten. Straks krijgen jullie natuurlijk ook èchte dikke sneeuw in plaats van zo'n flauw beetje hier.
    Mam, pap en Mickey waren bij mij op bezoek een paar weken geleden en Mickey heeft kennis gemaakt met Amsterdamse hondjes in het park hier vlak bij. Heel grappig. Even dachten we dat ze in de vijver wilde gaan zwemmen, maar daar zag ze toch maar van af. Het is me er eentje.
    Lieve groet en tot je volgende avontuur, maar neem de tijd. Heel veel succes op school!
    Maaike

  • 06 Oktober 2014 - 16:53

    Harrie Van Dingenen:

    Hi Nienke!
    You can't imagine how glad I am to hear that you're doing great in America. You must be very Lucky with this family and I guess they're Lucky to have you. Now you can really experience the American Way of Life, like I never did...
    I must say, your English has improved and I'm quite sure that in a year's time you'll speak English like a native ;).
    Enjoy your stay with the 'Yankees' (b.t.w. did you know it means Jan-Kees?) and I wish you all the best!

    Love,

    Harrie van Dingenen

  • 08 Oktober 2014 - 01:58

    Nienke:

    Lieve Oma,

    Leuk dat je antwoord op Mijn blog. In Pennsylvania heb je op een paar plekken Amish people en het is best bijzonder hoe de mensen leven. Ik Schrijf je terug in nederlands misschien wat makkelijker;) ik vind Mijn school leuk omdat het anders is en bijzonder. Alleen het vroeg opstaan is niet echt iets voor Mij (6:00 sta ik op). Nou eigenlijk is mijn favorite vak een beetje american history, heb een hele leuke leraar voor history. Met basketbal is nog niet zeker dat ik in een team kan spelen, maar misschien ga ik naar Arizona met de teams in een schoolweek maar is dus allemaal nog niet zeker, maar train veel meer dan in NL. Train deze week 4 keer: maandag van 5:30 tot 8:00 en woensdag en donderdag ook en dinsdag van 3:00 tot 5:30 en als ik wedstrijden heb elke dag denk ik.
    Ik kom veel buiten mijn familie laat veel dingen zien in Pennsylvania en het is heel mooi hier de bladeren van de bomen hebben mooie kleuren. Dat is fijn om te horen dat het goed gaat met de familie. Mijn school begint om 7:45 en eindigt tot 2:45. Hoop dat het ook allemaal goed gaat met je oma. Xxx&veel liefs Nienke.

  • 08 Oktober 2014 - 02:00

    Nienke:

    Thankyou Leo! I Will do that:)


  • 08 Oktober 2014 - 02:16

    Nienke:

    Hoi mama+ papa,

    Sorry dat ik niet apart reageer op jullie maar dacht jullie vinden dat niet erg want jullie zijn mijn ouders:) Het is inderdaad bijzonder mama de amish people. In Pennsylvania heb je een aantal plekken waar de amish people leven. Ik train alleen nu tot begin november en dan zijn de try-outs en dan kiezen ze mensen uit wat eigenlijk al een beetje bekend is vanwege dat veel lang spelen op de high-school eigenlijk iedereen. Maar als ik een team heb is het alleen varsity mogelijk omdat ik senior ben, hoop dat ik het haal maar ben er niet zeker van maar doe gewoon me best en heb plezier. Ja het was zeer mooi en gezellig met familie in Pittsburgh, leuk om een andere kant te zien dan alleen het stadion van de Pirates (baseball). Fijn dat het goed gegaan is met de Exchange students. Ben blij om te horen dat het goed gaat met mijn lieve hondje Mickey. Ik heb er geen last van dat ik mezelf niet kan zijn alleen soms weet je niet hoe je dingen moet zeggen maar ookal weet ik het niet ik probeer altijd het te beschrijven of met je handen praten helpt echt. Maar kan haar goed begrijpen hoe ze zich voelt maar nee ik heb dat niet. Leuk dat jullie terug typen op mijn blog. Heb het erg naar mijn zin hier. Hoop dat het ook goed gaat met jullie! XXX en liefs nienke

  • 08 Oktober 2014 - 02:25

    Nienke:

    Heei maaike,

    Dankjewel! Ik probeer zoveel mogelijk te praten en dus gewoon doen dat is het jaar eigenlijk. Gewoon doen ookal durf je niet of je denkt nee gewoon doen dan heb je ook geen spijt.
    Ja heel mooi de kleuren van de bladeren en de sneeuw is dit jaar Flink zeggen ze dus dat maak ik waarschijnlijk ook nog mee:p. Leuk dat Mickey mee was! Hoop dat mijn hondje zich gedragen heeft haha. jep Mickey is er eentje, maar een goeie. Hoop dat je het leuk heb gevonden. Nogmaals dankjewel Maaike en voor het terug typen. Hoop dat het ook goed gaat met jou! Xx&Liefs Nienke.

  • 08 Oktober 2014 - 02:35

    Nienke:

    Hi Harrie,

    Thank you very much!
    I'm really surprised and happy that you answer at my blog.
    Yes I'm happy with this family. Thank you very much! My English is much better in 4 weeks here, so next year is it much better I think.
    No I didn't no that, thank you learn every day here a lot.
    Thank you I wish you also al the best!

    Love,

    Nienke


  • 20 Oktober 2014 - 17:16

    Cilia:

    Ha Nienke,

    Wat schrijf je toch enthousiast. Je lijkt het heel erg naar je zin te hebben en daar ben ik erg blij om. Door je leuke manier van vertellen, leren wij ook weer wat meer over het leven daar.
    En ja, 6.00 uur opstaan is vroeg. Maar wie weet, over een jaar ben je er helemaal aan gewend en ken je niet anders. Hier lijkt het nu toch echt herfst te gaan worden. Gisteren was het nog 23 graden (!), een echte zomerse dag. Wij hebben daar lekker van geprofiteerd door in Zuid-Limburg te gaan wandelen. De bomen beginnen nu wel te kleuren maar nog niet zo snel. Waarschijnlijk vanwege het mooie weer. Sommige zomerbloemen staan ook nog steeds volop in bloei. Maar morgen gaat het weer omslaan en woensdag wordt het nog maar 10 graden. In 2 dagen tijd 13 graden minder. Dan zullen de bladeren snel gaan vallen.
    Hier is het nu herfstvakantie. Hoe is het eigenlijk met de vakanties in de US? Ik meen te weten dat er niet zo veel vrije dagen zijn als in Nederland. Hoe is dat voor jou?
    Nou Nienke, geniet weer met volle teugen. We kijken al weer uit naar de volgende verslag en foto's.
    Groeten,
    Cilia

  • 21 Oktober 2014 - 14:03

    Christine:

    Hoi Nienke,
    Ik heb het al vaker gezegd maar wat vind ik het knap en stoer dat je deze trip maakt. Natuurlijk is alles perfect in orde om daar te wonen, te leven en te leren maar je moet het er wel helemaal zelf waarmaken.
    En zo te lezen lukt dat behoorlijk goed!
    Ik blijf je blog volgen en wens je van alles het beste overthere en heel veel plezier with your foster family and lovely friends.
    you go girl and end enjoy!!
    Christine

  • 02 November 2014 - 20:51

    Marga:

    Hoi Nienke, wat ben ik ontzettend trots op je hoe je het allemaal doet, kaai goed!
    22november krijg ik een nieuwe hond dus als je terug bent kunnen we weer lekker gaan wandelen met onze honden. Je gastouders zullen ook wel heel blij met je zijn denk ik ( kan niet anders).
    Ik wens je een ontzettende fijne tijd daar, zit je al in een basketbalteam?
    Veel liefs,
    Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pennsylvania

Nienke

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3921

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: